tiistai 3. tammikuuta 2012

KT: Et voi välttyä elämältä

Moi kaikki :> Tälläkertaa luvassa kuvatarinaa. Aiheena on koulunkäynti, mutta muitakin juttuja paljastuu! Tässä tarinassa viitataan tähän kuvatarinaan ja muutamaan muuhunkin. En jaksa linkittää niitä :P 
Osalle tämä oli epäselvää, joten selvennän asiaa ;)Kiitos uudelle lukijalleni!
Ja miks mun otsikot on aina tylsiä ja haudan vakavia? :D:


On jo myöhä, mutta Silva ei saa unta.
S:''Alec..?''
S:''*Aleeec?''
A: *Kääntyy mutisten jotakin.*
A:*Säpsähtää kuitenkin hereille.*
''M-mit..mitä sä TEET?!''
S:''Koitin saada poikaystäväni hereille.''
A:''No onnistuit.''
S:*Kikatus.*
A:''Mitä varten sä herätit mut nyt, keskellä yötä?''
S:''En saa mielestäni uudenvuoden tapahtumia.''
A:''Mitä jännää niissä nyt oli?''
S:''Se Coran juttu jäi vaivaamaan, hän ei osaa edes englantia..
Jos esittelisin sinut perheelleni niin pikkusiskosi ei osaisi edes koko kieltä.''
A:''Mitä väliä sillä on. Tässä ota taas tää pinni, näytät Dinalta liikaa.''
S:''Kiitos. Alec, Cora on 10-vuotias.
Hän osaa hädintuskin mitään mitä koulussa opittaisiin!''
A:''Aivan sama mulle. Se oppi lukemisen ja kirjottamisen alkeet orpokodissa.''
S:''Ne eivät riitä!''
A:''Tää asia ei ees kuulu sulle! Corinna ei oo sun sisko tai sä et oo sen äiti.''
S:''Mutta olen sinun tyttöystäväsi! Olen perhettä, joten asia kuuluu minulle.''
S:''Kerro minulle. Mitä sinä oikeen pelkäät siinä, että siskosi menisi kouluun?''
A:''Sitä..kiusattaisiin kuiteski.''
S:''Alec-rakas! Sinua kiusattiin ja jätit sen takia koulun kesken 13-vuotiaana.
Se ei tarkoita, että Coraa kiusattaisiin. Jos niin käy niin varmaan sen takia, koska hän ei ole käynyt koulua. Voit vaikuttaa siihen asiaan. Kävit koulua Ruotsissa, Tenstassa. Tämä on Suomi ja ajat ovat muuttuneet.'' 
A:''Mua kiusattiin MYÖS orpokodissa. Koulut on syvältä. Kysy, vaik Iljalta. Sitä kiusattiin Ranskassa, siks se oli kaikki välkät yksin ja piirteli.''
S:''Siitäkin huolimatta! Unohda menneisyytesi. Iljakin jatkaa eteenpäin heti, kun mahdollista.
Voit välttyä koululta, mutta et voi välttyä elämältä. Elämässä tarvitaan koulussa opittavia taitoja ja myös Cora tulee tarvitsemaan niitä.''
A:''Sä et tiiä puoliakaan mun elämästä. Eikä mun pelot oo ainoa syy.''
S:''Kerro minulle yksikin hyvä syy!''
A:''Laki. Kouluun pyrkiessä pitää täyttää kaikkia papereita.
Vanhemmat,huoltajat,osoite jne. Mä en ees kunnolla asu sun alakerrassa.
Asia hoituu, no panic. ''
S:''...Mitä ihmettä tarkoitat?
Kai sinulla sentään on Suomen kansalaisuus?''
A:''On, on ja nii on Corinnallakin.
Luuletko ettei ne koulusta selvittäis mun taustaa, kun kuulee et Corinnan äiti on tapettu ja isä istuu loppuikänsä vankilassa? Veli, joka on työtön, rahaton, lähes koulutukseton ja mul on just ja just kämppä! Kouluun pyrkivän oppilan huoltajuuskin jotenkuten. Veli, joka hylkäs sisarensa ja palas vuosia myöhemmin. Ei kuulostaa lupaavalta huoltajalta, eikö totta?!''
A:''Joten luulet sä todella, että ne ei ottais Corinnaa multa pois?!''
S:''E-en tiedä mitä sanoa. Olet valehdellut minulle asunnosta ja huoltajuudesta...''
S:''Miksi aina onnistut valehtelemaan muille? Etkö tajua, että joudut vaan hankaluuksiin? Pahoitat muiden mielen ja riskeeraat pikkusisaresi tulevaisuuden!''
A:'' So what? Sellanen mä oon. Muuhun en pysty, etkä sä itekkään opiskele!
Kouluun ei pääse helposti, kaikkee ei voi ostaa. Itekki sanoit niin.''
S:''Olen sairas, Alec sairas. Dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä kärsivää nuorta naista ei kelpuuteta yhteenkään opinahjoon tällähetkellä. Varsinkaan, koska en halua syödä lääkkeitä. Se on ihan eri asia.
Enkä viittaa siihen, että olen rikas, kun haluan nuo asiat kuntoon. Suomessa on koulunkäynti ilmaista, se maksetaan kuitenkin veroina.''
A:''Ei kiinnosta! Se on silti päätetty. Corinna EI MEE kouluun.''
C:*Nousee.*''Mutta entä jos mä haluan kouluun!''
A:''O___O Kuinka kauan sä oot ollu hereillä ja kuunnellu?''
C:''Ei voi olla kuulematta, ku te huudatte ja tarpeeks kauan.''
*Kävelee veljensä luo.*
C:''Mä TAHDON kouluun, mun mielipide on muuttunu.
Kesällä EN halunnu, vaikka Silva yritti. Sillon sä et ollu määräämässä.''
S:''Koitappa selittää koulua käymättömälle lapselle kaikki mitä selitit minulle.
Et onnistu. Pisteet minulle, Corinna menee kouluun! Me hoidamme kaikki ongelmat alta pois.''
S:''Kuulin, että hyvän ystäväni Annen pikkusisko, joka on Coraa vuotta vanhempi tuli Suomeen. Hän puhuu englantia täydellisesti ja sinä Cora puhut ruotsia täydellisesti. Oppisitte toisiltanne. Kysynkin Annelta mihin kouluun Catnip aikoo mennä! Saisit heti ystävän uudessa opinahjossasi.''
A:''En usko, että kukaan vuotta vanhempi arvostais Coran seuraa.''
C:''Hiljaa! Sä, Silva, Lumia, Lana ja Ilja-setäkin tykkäätte musta!''
C:''Eli ihan oikeestikko mä menisin kouluun?'' :3
S:*Nyöks.*
C:''Jee, sä oot PARAS!''*halaus.*
S:''Minä tiedän sen ja veljesikin tietää.''
A:*Tömps. Hakkaa päätään pöytään.*

Toivottavasti piditte tästä. Kesti hieman toteuttaa tämä :'D Ideankin tempasin vain tuulesta. Haluattekos tietää lisää aiheesta, miten kaikki järjestyy?

Noki-chan, riitapukarit & lapset.


7 kommenttia:

Miku_6 kirjoitti...

Kiinostuin heti aiheesta ! ~ n3n
Voi Alec-parkaa, saisipa hän työtä jostakin....
Ja mitäköhän tuosta kouluun menosta tulee, saa nähdä, haluan ainakin tietää ~ (:

Razoku kirjoitti...

(IIIH, meidän tytöt mainittiin! <3)

Upea tarina! Tyykäsin kovasti (ja mieltä lämmitti ihan sairaasti et mun tytskyt mainittiin <3). Sit ku tulen sinne nii tehdään maailman hienoin kuvatarina.... >8D Mutta mitäköhän sanoo Cora kun kuulee että Catnip vihaa koulua... ;)

Venus Angelic kirjoitti...

ootan jatkoo innolla ;3 TOOSI hyvä kt taas n___________n''

♥:llä Venus ;3

Noki-chan kirjoitti...

Yleisesti sanon et mun ilme oli O________? kun huomasin 3 uutta kommenttia. Piti julkasta tää tänä aamuna, mutta tein sen vahingossa eilis iltana/yönä x|

Miku_6: Kiitos [: Eli kouluunmeno aihe jatkuu~ Eipä Alec ole tainnut edes yrittää, mutta en tiedä jaksaisiko hän mitään tehdä xD

Raz: Kiiitoss :3 Kiva jos tykkäsit tästä. Håhåå! Ma en malta odottaa, kerta sulla oli jo ideakin muistaakseni? >8D Jää nähtäväksi {;

Venus: Kiitos sinullekkin, kiva kuulla.^^ Seuraava KT ei liity tähän, mutta sen jälkeen tulevat liittyvät.

Ainski kirjoitti...

Tää oli mielenkiintonen! (:
Jatkahan pian! (; Miten toi vikan kuvan kannu oikein roikkuu tossa? :D

LAURI kirjoitti...

Loistava tarina again ♥ Jaa että Cora kouluun... Hmm, tyttö parka, toivottavasti menee kaikki kohtalaisen hyvin. On niin jännä kun Alec ja Silva on nyt pari... Onko Alec siis vain Silvan kanssa vai myös esim. Poppyn kaa?

Noki-chan kirjoitti...

Ainski: Kiitos (: Se on sinitarralla x) Ja kesti kauan saada se pysymään siinä!

LAURI: Tack! Ja Alec on vaan Silvan kanssa. Uskon ettei hän koskisi Dinaan vapaa ehtoisesti pitkällä tikullakaan ja Poppyhan on lapsi.