sunnuntai 2. syyskuuta 2012

KT: Menetetty tapaus.

Heipähei! c: Tässäpä teille lukijoille uusi kuvatarina. Kerronta on taas Iljan näkökulmaa. Ja viikon päästä on Tracon! Olettekos te lukijat tulossa sinne? Jos olette niin meikäläistä saa tulla moikkailemaan mikäli uskallatte, Tinttinä pyörin paikanpäällä. :)
Eli siis selvennyksenä Ilja selittää tässä tapahtumia ystävälleen, mutta tarina kulkee normaalisti. Poikkeuksellisesti Iljan osa kerrontaa kursivoituna.

Yhtenä päivänä Alec kutsui mut kylään enkä voinut kieltäytyä.
H:''No Ilja..''
A:''..onkos sulla jotain uutisia?''
Mitä mä silloin olisin voinut sanoa? Eihän Alec voinut tietää.
I:''Uutisia..? E-eh-ei. Tai no ajattelin antaa Coralle niitä mun paitoja, kun Cora näyttää tykästyneen siihen yhteenkin. Se voi tulla hakemaan niitä joku päivä mun luota.''
H:''Eiko sinusta ole vahan hassua kayttaa kymmenvuotiaan kanssa samoja vaatteita?''
I:''........''
A:''Äh, mä tarkotan oikeita _uutisia_! Juttua Silvasta. Kai sä teit koulussas koneella niitä katoamisilmotuksia ja laitoit niitä lyhtypylväisiin, sekä soitit lehtiin Silvasta?''
Kai mä olisin voinut kertoakin, mutta Alecin äänen sävy pelotti mua. Toinen kerta, kun yritin kertoa, mutten uskaltanut.
I:''Niin..no tuota..se vähän on jäänyt. On ollut muuta...''
A:''Mitä ihmeen muuta? Sun sisares on kadonnut!''
H:''Ala hermostu. Tuskin Iljan urakka mitaan olisi auttanut, eivathan poliisitkaan ole saaneet havaintoja.''
I:''No koulu alkoi juuri. Meillä oli nasut ja piti ostaa lisää kirjoja... Sitten terapia on vienyt aikaa ja..''
A:''T-e-r-a-p-i-a? Miksi sä käyt terapiassa?!''
H:''Shiden, varmaankin taman Silvan katoamisen takia. Silvan itsensa pitaisi saada apua, eika se olisi pahitteeksi meille muillekaan.''
Tiesin valinneeni väärän sanan, kun Alec hermostui. 
I:''En tahtoisi puhua siitä.''
Kukaan ei huomaa taustalle jäänyttä lisäkäsi pussia :'D 
A:''Sä et ymmärrä, Hakim. Ilja on aina ollu se, joka auttaa muita. Nyt se ite käy jossain terapiassa! Kehen täällä enää voi luottaa jos Iljakin on menetetty tapaus!?''
H:''Ala nyt noin sano. Ei siina ole mitaan vikaa.''
Menetetty tapaus? Ehkä mä sitä olenkin. Se jäi kuitenkin kaikumaan ajatuksiini.
A:''Mutkun.. Silva on kadonnu ja Iljakaan ei tee mitään ja..ja..''
H:''Rauhoitu nyt. Et sa voi purkaa tuohtumustasi Iljaan.''
C:*Tulee alakertaan.*''Mitä te meuhkaatte? Konnanen heräs päiväunilta.''
Siinä mä sitten yritin istua hiljaa ja huomaamattomana välittämättä Alecista.
A:''En mä.. siis ei ME mitään meuhkata! Silvan etsintä ei vaan edisty.''
H:''Pyydetaan, vaikka Annea ja muita avuksi. Eikohan se jarjesty, Shiden.''
Sitten mä nousin lähteäkseni takaisin kotiin. En jaksanut Alecin kiukuttelua silloin.
Kuten sanoin, jonakin päivänä saan vielä paeta katseita ja kysymyksiä. Tänään se päivä taisi olla ekan kerran. En mä tahdo kuitenkaan samanlaiseksi kuin Alec, se on aina paennut vaikeuksia. Äh, nyt kuulostan taas mun terapeutilta. No ainakin sä tiedät, Lumia tietää ja se terapeutti. Teinkö mä sun mielestä oikein, kun lähdin kotiin? Teinkö, Anthony? 

Mitäs tykkäsitte? Saatan vielä alkavalla viikolla postata ennen Traconia jos kerkiän, mutta viikonloppuna ei tule postauksia. Tahtoisitteko muuten minun tekevän poikkeuksen ja kehittelevän Traconista postauksen? Nukkeja en siis ota mukaan. Pitäisi kuvata lisää MH -nukkejani, kun ostin Clawdyn ja Ghoulian seuraksi Skull shores Lagoonan.

Noki-chan, joka ei enää koskaan laita Watilleen saappaita (Kiskoin Hakimin jalkoja ainakin parikymmentä minuuttia irti niistä saappaista.) & nuket.

6 kommenttia:

Razoku kirjoitti...

musta tuntuu et mä en uskalla tulla moikkaamaan sua traconissa.

Missäköhän se Silva luuraa :/ Annellakin on ikävä.

Siiri kirjoitti...

Ihana tarina! <3
Oon sanaton. :D

www.weheartpullips.blogspot.com

Eve kirjoitti...

Lisää KT:itä!! <3 Ja ois kiva saada taloesittely (siis pullippien taloesittely:D) :)

Miltsu kirjoitti...

Tee traconista postaus näin vaihteeks nwn

Rana kirjoitti...

Minä jotenkin vain pidän todella paljon näistä tarnoista joissa juttu kerrotaan jonkun hahmon näkökulmasta. Tuntuu, että on itse ennemmän sisällä hahmon tuntemuksissa, kun näkee hänen ajatuksensa ja kykenee edes vähän ymmärtämään miksi hän reagoi tilanteisiin niin kuin reagoi. Lisäksi tässäkään tarinassa ei paljastettu liikaa kuitenkaan Iljan mietteistä, mikä pitää jännityksen yllä.

Iljan ajatukset tuntuivat "oikeilta, koska hän ei alkanut selittämään itselleen asioita, jotka jo tietää. Tai käymään muistojaan läpi loogisen tarinan muodossa, (mikä olisi aika outoa, kun hän kuitenkin keskittyy puhumaan Alecin ja Hakimin kanssa.). Enemmänkin voit revitellä ajatusten poukkoilua matkivalla kerronnalla. Voisit kokeilla vaikka Iljalla joku kerta kun sillä näyttää olevan paljon pohdittavaa ; D Se on hauska tapa aiheuttaa lukijoille lisää mieltä kutkuttavia kysymyksiä hahmojen menneisyydestä, ilman että tarvitsee palajastaa mitään.

Taas maratooni kommentteja... anteeksi. Koitan opetella tavoille XD

Noki-chan kirjoitti...

Razo: Et uskaltanukaan :c Mäkin juoksin sua karkuun koko ajan.

Siiri: Kiitos (:

Eve: Tack. Sellainen löytyy 'Uusi alku & extra' nimisestä postauksesta.

Miltsu: Tein sellaisen, toivottavasti tykkäsit.

Rana: Voi kiitos. Maratooni kommenttisi ovat vain mahtavia, jatka ihmeessä. C: Äh, en keksi taaskaan mitään hienoa vastattavaa, joten koitan soveltaa ideaasi.